Pokud s podnikáním začínáte budete nejspíš muset být odvážní, ale zároveň rozvážní, pečliví a opatrní. Ne se vším, ale s velkou většinou Vašich rozhodnutí Vám můžeme pomoci a ve výsledku toho asi bude o dost víc, než těch pár otázek v článku.
Představte si tu situaci – máte nápad, silnou a jasnou vizi, chytlavý slogan a unikátní marketingovou strategii, která pohltí každého. Cítíte, že svoji tvůrčí stránku jste již vyčerpali a je potřeba to všechno nějak hodit „na papír“, dát Vašemu projektu formu a poohlédnout se po investorech.
Když to takhle shrneme do dvou vět, zdálo by se to jako jednoduchá věc. Mezi vývojem produktu, vylepšováním služeb a získáváním nových zákazníků je ale taky potřeba jistit si záda. A to hlavně správným nastavením právního rámce Vašeho podnikání.
S našimi klienti si o jejich podnikání rádi povídáme a během toho povídání často dojde na otázky,
o kterých klient nikdy ani nepřemýšlel. Tak schválně.
- Asi byste uvažovali nad právní formou podnikání, ale přemýšleli byste detailně nad nastavením vztahů mezi zakladateli? Položili byste si otázku, co by se s firmou dělo, pokud by jeden ze společníků zemřel? A co vlastní majetek, máte ho dostatečně ochráněn?
- Nejspíš byste se zamysleli nad tím, že bude nutné přibrat k projektu nějaké zaměstnance nebo spolupracovníky. Napadlo by Vás dát jim kousek ze zisku projektu? A co je po určitém čase zatáhnout do struktury firmy a dát jim malou část rozhodovacích práv?
- A určitě byste řešili i vstup investora. Pokud se ale do investiční fáze ponoříte více, rozhodně narazíte na anděly (snad ne i démony), blázny, preseed fáze, akcelerátory…no a nakonec Vám z těch termínů nejspíš půjde hlava kolem.